onsdag 16 mars 2011

Ungefär så här.

Jag söker jobb. Mitt mål med jobbsökandet är att jag ska få ett jobb. Ungefär så. Men jag har en målbild också. De allra flesta jobb jag söker ligger nämligen i Stockholm. Och jag vet ju att man egentligen inte vill pendla till Stockholm. För det tar lång tid och SJ är inte att lite på. Och det kostar pengar. Men ändå. Jag tänker mig att jag har ett jobb i Stockholm. Jag ska ha en snygg axelrems-väska i läder, brun, och i den ska jag ha ett sånt där smalt White lines block i det ska jag skriva saker om mitt jobb. Och så ska jag ha smala svarta byxor och gå väldigt fort för det gör dom i Stockholm.

Min målbild när jag söker jobb i Uppsala är cykelturen dit och hem. Det tar typ fem minuter och är alltid sol när jag tänker på det.

Sen är det ju bra om jobbet är intressant också men det får lite bli en senare fråga.

Ungefär så. 
Hepp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar