måndag 21 mars 2011

Om att leta efter en lägenhet. (första dagen)

Vi letar efter en ny lägenhet (hyres). Vi börjar idag. Helst ska det vara en tvåa eller trea med balkong nära stationen. Moses vill ha fin utsikt, jag vill ha vita väggar och låg hyra. Just nu kollar vi på en etta. Den är nästan lika stor som tvåan vi har nu, nu har vi två ganska stora rum och kokvrå, i den här lägenheten finns det ett riktigt kök, med plats för matbord och så, det finns en klädkammare och en ganska stor hall och så ett stort rum. Det är centralt, det är billigt och den har balkong. Men hur ska man bo i en etta? Jag vägrar sovloft.

Jag tänker att vi skulle få ha ännu mindre saker framme, och då har vi ändå nu ett vindsförråd fyllt med grejer, jag hade ju också en tvåa innan jag flyttade in här. Å andra sidan så använder vi inte alla saker vi har.

Ytterligare en sak som bekymrar mig med den här lägenheten är att det i princip inte finns en enda dörr. Badrumsdörr, ytterdörr och klädkammardörr (plus, jag hoppas, balkongdörr). Inte för att vi någonsin stänger dörrarna nu, men man kanske vill ha möjligheten. Liksom.

Kommentera gärna.

Förresten, det finns badkar också, vi vill ha badkar.

4 kommentarer:

  1. Hur ska ni göra när det kommer övernattningsgäster? Din pappa är ju för närvarande grymt sugen på miljöombyte...

    SvaraRadera
  2. Ditt dockskåp står på vår vind och skräpar och skulle må bra av ny adress också.

    SvaraRadera
  3. Men äsch! Ni har väl allt utrymme ni behöver!

    SvaraRadera