torsdag 24 mars 2011

Om att leta efter en lägenhet. (fjärde dagen)


Igår kom det två treor. Centralt. Det tredje rummet är litet, ett "arbetsrum", och det är precis vad vi ska ha det till. De ligger på samma ställe och ser nästan likadana ut, det enda som skiljer är att den ena har balkongen från vardagsrummet och den andra från sovrummet. Vi gillar vardagsrummet, vad är grejen med balkong från sovrummet egentligen?

Jag tycker dock att hyran är på tok för dyr. 2000:- mer än tvåan som jag nämnt förut. Det blir 500:- i veckan. Moses tycker det är värt. Han vill ha arbetsrum. Jag tänker: det kommer ändå att bli skrotrum. En ursäkt för att inte organisera resten av lägenheten. Jag vill organisera. Och ge grejer till Myrorna. Men mest tänker jag att det blir dyrt. 500:- i veckan. Det är ju en kaninlampa i veckan. Nästan.

Hursom tror jag inte att vi ha nog med ködagar. Och efter att ha legat bra till på tvåan ligger vi plötsligt på sjätte plats idag.

Idag: inga nya objekt i de aktuella områdena.

Vi har oranga väggar i vårt sovrum nu. Vi måste få flytta. Det är akut.

5 kommentarer:

  1. Äään-Päään24 mars 2011 kl. 08:12

    Enda fördelen jag kommer på med balkong i sovrummet är långa romantiska tunna gardiner som kan fladdra i vinden från balkongdörren - samt att man kan sitta och hänga på balkongen innan läggdags samt käka frukost där (vilket man så klart också kan göra om man har balkongen från vardagsrummet, men du vet).

    Som någon med ett välanvänt arbetsrum vill jag nog mena att om man använder sitt arbetsrum så blir det inte skrotrum av det. Skrotrum blir det bara om det står onyttjat.

    SvaraRadera
  2. Jag är iochför sig för långa, romantiskt fladdrande gardiner men de kan väl fladdra i vardagsrummet med? Lgh är i övrigt väldigt lik eran, samma idé liksom, lite mindre ytor i köket tror jag dock vilket ju känns negativt.

    SvaraRadera
  3. Det finns ju olika metoder att göra orange till någon annan trevlig färg! Tapeter, Lady väggfärg m m

    SvaraRadera
  4. Jomen...inte om vi ska flytta inom 3 månader...

    SvaraRadera
  5. Äään-Päään24 mars 2011 kl. 20:00

    ALLA lägenheter nuförtiden ser ut som våran... Och vi hade tre nyanser av orange i lägenheten när vi flyttade in. Sjutton vändor vitt över det så har man snabbt glömt bort hemskheten.

    SvaraRadera