torsdag 24 mars 2011

Om att jag var en bra barnvakt på 90-talet.

Jo, blev himla glad igår när Madde ringde och frågade om det fanns någon möjlighet att jag/vi kunde barnvakta deras coola unge L när de ska på barnfritt bröllop i våra trakter framåt våren.
"Jag är skitbra barnvakt" sa jag. Nu ba, funderar lite: har jag verkligen vaktat något barn under det senaste decenniet? (öh ja det har jag - var ju au pair typ 2002-2003!!!).

Är mycket peppad över detta eventuella barnvakteri  iallafall. Beskrev för Moses igår hur vi kunde: "ge honom mat" "gå ut med honom" "leka i lekparken på gården" "läsa sagor". 
Moses har aldrig varit barnvakt. "Asså man typ leker med dom" beskrev jag, så han skulle veta att jag har skills.
Moses tycker vi ska ta honom till McDonalds. Jag tycker vi ska leka med kottedjur i skogsbrynet.

1 kommentar:

  1. Först blev jag lite orolig, "ge honom mat" och "gå ut med honom" låter lite som att du ska vara hundvakt men sen det där med att"leka i lekparken" "läsa" är ju helt klart bra barnvaktsgrejer, kommer du förresten ihåg första gången morbror J läste för Mattias och dej?

    SvaraRadera